Rozliczenie składki zdrowotnej za 2022 r. nie odbyło się bez utrudnień.
Najpierw ZUS czekał do końca kwietnia z opracowaniem najnowszej wersji Płatnika. Programu niezbędnego w biurze rachunkowym do wysyłania deklaracji ZUS.
Następnie była majówka 🙂 Pełni werwy i optymizmu po powrocie do pracy dowiedzieliśmy się, że program do wyliczania składek ZUS w naszym biurze nie jest dostosowany do obsługi najnowszej wersji Płatnika.
Oczekiwania na zmiany niebezpiecznie skracają czas na wykonanie prac związanych z obliczeniem rocznej składki zdrowotnej.
W końcu udaje się i pozostają dwa tygodnie na wyliczenia.
Działając pod presją czasu wykonujemy nasze zadanie. Niektórzy z naszych klientów zaskoczeni dopłatą dopytują się o jej powody. Cierpliwie tłumaczymy przyczyny i powody zaistniałej sytuacji.
Misja zostaje zakończona.
Ale zaraz zaraz ZUS postanawia nam “pomóc” i wysyła do wszystkich naszych klientów informację o nadpłacie na koncie ZUS w związku ze złożeniem rocznego rozliczenia.
Nie podaje wysokości nadpłaty, nie informuje, co się stanie w przypadku gdy nie złożymy wniosku o zwrot nadpłaty.
Informuje jedynie o terminie złożenia wniosku do 1.06.2023 r.

Na drugi dzień zostajemy zasypani zapytaniami od naszych klientów co teraz z tym zrobić ?
I znowu cierpliwie tłumaczymy, wyjaśniamy……….., że np. 2 grosze nadpłaty proponujemy zostawić w spokoju i nie składać wniosku o zwrot tej kwoty na konto. Zaliczymy na poczet przyszłych zobowiązań wobec ZUS.
Swoją drogą jakie są koszty przelewu 2 groszy na konto płatnika ?